معماری کاخ تحت عنوان ترکیبی از یک راس اداری و یک وسیله معاش
کاخ های کشور ایران با استحکامات تحت عنوان تشریفات مشهد یک اقامتگاه سلطنتی سوای تاکید بر نیازها و عملکردهای دیگر
معماری کاخ تحت عنوان نوعی استراحتگاه موقت بی آلایش تمایز در میان این گونه های گاهی رنگ می بازد اما به بها کلی آنان لطمه نمی زند
خصوصیت های متنوع معماری کاخ در جمهوری اسلامی ایران در ادوار گوناگون
یکیاز خصوصیت های کاخ های جمهوری اسلامی ایران به مدل آپادانا، رابطه بصری دربین نصیب سری و نمای ساختمان میباشد، چون پنجره های اتاق های طبقه بالا قابلیت و امکان تماشای تالارهای تبارک را از بالا آماده می نمایند.
کاخ بلندمرتبه اردشیر، دارنده اولی طبقه بالا با دهانه های بلندی میباشد که عموم از روش آن می توانستند به تالارهای تشریفات نگاه نمایند و تختی در دیوار در میان تراس و سالن مرکزی وجود داراست که شاه می توانست جماعت های کوچکتر با بزرگتر در هر دو تالار را استفاده کننده قرار بدهد.
البته محوطه سری در طبقه دوم طبقه بالا، میان گنبدها و با گروه هایی از اتاق های گنبدی صورت تشکیل شده بود.
در کاخ های کشور ایران اواخر عصر ساسانی پنجره های والا در کناره های عقب با یکسری بقایای کانال آجرکاری میباشد که از روش آن می قدرت سوای اینکه از ذیل قابل مشاهده باشد، به باطن تراس نگاه کرد.
معماری کاخ تحت عنوان ترکیبی از یک راس اداری و یک وسیله معاش
کاخ های کشور ایران با استحکامات تحت عنوان تشریفات مشهد یک اقامتگاه سلطنتی سوای تاکید بر نیازها و عملکردهای دیگر
معماری کاخ تحت عنوان نوعی استراحتگاه موقت بی آلایش تمایز در میان این گونه های گاهی رنگ می بازد اما به بها کلی آنان لطمه نمی زند
خصوصیت های متنوع معماری کاخ در جمهوری اسلامی ایران در ادوار گوناگون
یکیاز خصوصیت های کاخ های جمهوری اسلامی ایران به مدل آپادانا، رابطه بصری دربین نصیب سری و نمای ساختمان میباشد، چون پنجره های اتاق های طبقه بالا قابلیت و امکان تماشای تالارهای تبارک را از بالا آماده می نمایند.
کاخ بلندمرتبه اردشیر، دارنده اولی طبقه بالا با دهانه های بلندی میباشد که عموم از روش آن می توانستند به تالارهای تشریفات نگاه نمایند و تختی در دیوار در میان تراس و سالن مرکزی وجود داراست که شاه می توانست جماعت های کوچکتر با بزرگتر در هر دو تالار را استفاده کننده قرار بدهد.
البته محوطه سری در طبقه دوم طبقه بالا، میان گنبدها و با گروه هایی از اتاق های گنبدی صورت تشکیل شده بود.
در کاخ های کشور ایران اواخر عصر ساسانی پنجره های والا در کناره های عقب با یکسری بقایای کانال آجرکاری میباشد که از روش آن می قدرت سوای اینکه از ذیل قابل مشاهده باشد، به باطن تراس نگاه کرد.