کسي که به لاف ادعاي پيامبري داشته باشد، پس از نفوذ در بين عموم و سفت کردن تشریفات مشهد پايههاي اقتدار خویش، در زندگي دنيوي و مادياش بسط ميدهد.
درخصوص پيامبر اسلام، درحالتی که در تاريخ پژوهش کنيد، به شهیدشدن تاريخ و به اعتراف همگی پژوهشگران تاريخ شناس از مسيحيت و غير مسيحيت، پيامبر اسلام تا پايان قدمت پربرکتش، بسيار بی آلایش زندگي نمود به حدّي که از فقيرترين عموم هم فقيرتر زندگي مينمود، با اينکه ميتوانست زندگي مرفه براي خویش آماده نمايد. در صورتیکه پيامبر اسلام به لاف ادعاي پيامبري ميکرد، مفهوم نداشت که تا پایان قدمت با فقر و همنوا با فقرا و محرومين زندگي نمايد و در شرایطیکه با صفات پيامبران الهي آشنايي داشته باشيد اين خصيصه مختص به انبياء الهي ميباشد.
هم چنين رفتار نيک و اخلاق و رفتار نيکوي آن حضرت و صداقت وصفاي که تا آخرين لحظات قدمت شريف خویش با کلیه عموم داشتند، نيز از خصيصه انبياء الهي میباشد، که به اخلاق و رفتار آن پيامبر اشاره شد.
محتواي دعوت پيامبر اسلام
آيات قرآن محتواي دعوت پيامبر را از نگاه اعتقادي و اخلاقي بيان مينماید، پروردگار بلندترين معارف ديني و ارزشمندترين سجاياي اخلاقي را به پيامبر تعليم نموده و وی آن را به عموم ابلاغ کرده است و پايههاي دعوت پيامبر اسلام را پروردگار پرستي و دوري از بی دینی و طاغوت تشکيل ميدهد و اپلیکیشنهاي ديني وی بر فضيلتهاي اخلاقي هم زیرا سپری شد، خوی نيک، تواضع، صداقت، اخلاص،مهرباني با ديگران مخصوصا با ضعفا و يتيمان و... پايه ريزي گرديده میباشد.
محيطي که پيامبر اسلام در آن محيط به دنيا آمد و مبعوث به رسالت گرديد، محيطي بدور از فرهنگ و تمدن و بدور از دانش و علم بوده میباشد و عموم آن محيط قريب به واقعه، محروم از سواد تلاوت و تایپ کردن بودهاند به جاي تعليم و تعلم دانش و علم، درحال مبارزه و خونريزي قبيلهاي به رمز ميبردند.
پيامبر اسلام(ص) در چنين محيط در حالي که خیر مدرسه رفته بود و خیر استاد ديده بود، مبعوث به رسالت شد و قرآني از جانب معبود آورد که از هر حیث از بهترين اعجازهاي پيامبر اسلام به اکانت ميآيد که هيچ بشری نميتواند مثل يک آيه قرآن از جهت بلاغت، شیوایی و محتوي، بياورد. کتابي که همگی فصحا و بلغاء فقید و همگی پژوهشگران، زانوي عجز و ناتواني در قبال آن را در بغل گرفتند.
کسي که به لاف ادعاي پيامبري داشته باشد، پس از نفوذ در بين عموم و سفت کردن تشریفات مشهد پايههاي اقتدار خویش، در زندگي دنيوي و مادياش بسط ميدهد.
درخصوص پيامبر اسلام، درحالتی که در تاريخ پژوهش کنيد، به شهیدشدن تاريخ و به اعتراف همگی پژوهشگران تاريخ شناس از مسيحيت و غير مسيحيت، پيامبر اسلام تا پايان قدمت پربرکتش، بسيار بی آلایش زندگي نمود به حدّي که از فقيرترين عموم هم فقيرتر زندگي مينمود، با اينکه ميتوانست زندگي مرفه براي خویش آماده نمايد. در صورتیکه پيامبر اسلام به لاف ادعاي پيامبري ميکرد، مفهوم نداشت که تا پایان قدمت با فقر و همنوا با فقرا و محرومين زندگي نمايد و در شرایطیکه با صفات پيامبران الهي آشنايي داشته باشيد اين خصيصه مختص به انبياء الهي ميباشد.
هم چنين رفتار نيک و اخلاق و رفتار نيکوي آن حضرت و صداقت وصفاي که تا آخرين لحظات قدمت شريف خویش با کلیه عموم داشتند، نيز از خصيصه انبياء الهي میباشد، که به اخلاق و رفتار آن پيامبر اشاره شد.
محتواي دعوت پيامبر اسلام
آيات قرآن محتواي دعوت پيامبر را از نگاه اعتقادي و اخلاقي بيان مينماید، پروردگار بلندترين معارف ديني و ارزشمندترين سجاياي اخلاقي را به پيامبر تعليم نموده و وی آن را به عموم ابلاغ کرده است و پايههاي دعوت پيامبر اسلام را پروردگار پرستي و دوري از بی دینی و طاغوت تشکيل ميدهد و اپلیکیشنهاي ديني وی بر فضيلتهاي اخلاقي هم زیرا سپری شد، خوی نيک، تواضع، صداقت، اخلاص،مهرباني با ديگران مخصوصا با ضعفا و يتيمان و... پايه ريزي گرديده میباشد.
محيطي که پيامبر اسلام در آن محيط به دنيا آمد و مبعوث به رسالت گرديد، محيطي بدور از فرهنگ و تمدن و بدور از دانش و علم بوده میباشد و عموم آن محيط قريب به واقعه، محروم از سواد تلاوت و تایپ کردن بودهاند به جاي تعليم و تعلم دانش و علم، درحال مبارزه و خونريزي قبيلهاي به رمز ميبردند.
پيامبر اسلام(ص) در چنين محيط در حالي که خیر مدرسه رفته بود و خیر استاد ديده بود، مبعوث به رسالت شد و قرآني از جانب معبود آورد که از هر حیث از بهترين اعجازهاي پيامبر اسلام به اکانت ميآيد که هيچ بشری نميتواند مثل يک آيه قرآن از جهت بلاغت، شیوایی و محتوي، بياورد. کتابي که همگی فصحا و بلغاء فقید و همگی پژوهشگران، زانوي عجز و ناتواني در قبال آن را در بغل گرفتند.